Württembergische T3 op spoor 7¼ inch.
Ontworpen en getekend door Erik-Jan Stroetinga.
Klik hier om de volledige tekeningenset van de Württembergische T3 te downloaden. (Solidworks 2014 file)
Een model van Württ. T3 getekend in Solidworks. De download geeft de volledige samenstelling van de lok, waaruit alle onderdelen apart kunnen worden geopend. De tekening is nog niet geheel compleet en geeft de huidige bouwtoestand weer. (mei 2015)
De lok is ontworpen door Erik-Jan Stroetinga en hij is deze op het moment ook aan het bouwen. Meer info is op zijn blog te vinden.
Cracker 'freelance locomotief' op spoor 0.
Ontworpen door Ernest Glaser.
Klik hier om de volledige tekeningenset van de Cracker te downloaden. (.GIF)
De "Cracker" is een simpel maar compleet model dat goed te bouwen is door de beginnende en gevorderde modelbouwer. Het model is "freelance" en ontworpen door Ernest Glaser. Inmiddels hebben verschillende modelbouwers van over heel de wereld dit model gebouwd en is te zien dat veel van hen er een eigen draai aan gegeven hebben. Of het nu gaat om een andere kleur, een compleet andere opbouw of zelfs het opschalen naar spoor 1, dit model bied alle ruimte voor eigen inbreng.
Dacre 'Narrow Gauge Loco' op spoor 0/1.
Ontworpen en getekend door Erik-Jan Stroetinga.
Stoompomp voor een 5 inch locomotief.
Klik hier om de volledige tekeningenset van de 5 inch stoompomp te downloaden. (.DWG)
Deze stoompomp is ervoor bedoeld om met behulp van de eigen stoomdruk water de ketel in te pompen.
Engelse goederenwagen van de Great Western Railway op 5 inch. Ontworpen en getekend door Erik-Jan Stroetinga.
Klik hier om de volledige tekeningenset van de 5 inch goederenwagen te downloaden. (.PDF)
Klik hier om de volledige tekeningenset van de 5 inch goederenwagen te downloaden. (.SLDPRT)
Deze wagen is ontworpen om licht-gewicht te zijn. De totale samenstelling weegt dan ook niet meer dan 8 kilogram. Ook is deze wagen ontworpen om eruit te zien als een echte goederenwagon. Hij is uitermate geschikt om één persoon mee te vervoeren en is over alle vier de wielen geremd.